果てとチーク第9回本公演
果てとチーク第9回本公演
果てとチーク第9回本公演
実演鑑賞
STスポット(神奈川県)
他劇場あり:
2025/12/11 (木) ~ 2025/12/14 (日) 開幕前
上演時間: 約1時間45分(休憩なし)を予定
公式サイト:
https://hatetocheek.com/dakudaku2526/
| 期間 | 2025/12/11 (木) ~ 2025/12/14 (日) |
|---|---|
| 劇場 | STスポット |
| 出演 | 川村瑞樹(果てとチーク)、川隅奈保子(青年団)、能島瑞穂(青年団)、升味加耀(果てとチーク) |
| 脚本 | 升味加耀 |
| 演出 | 升味加耀 |
| 料金(1枚あたり) |
1,000円 ~ 8,000円 【発売日】2025/10/01 This production is performed in Japanese. English subtitles and playbills in English are available. [予約・当日共通] YPAM参加登録者 ¥3,500 一般 ¥4,000 高校生以下 ¥1,000 タニマチケット(ユニット応援チケット・台本付き) ¥8,000 ・自由席 ・入場は当日受付順となります。 ・未就学児童はご入場頂けません。 ・割引チケットをご利用の場合は、公演当日に身分証をご提示ください。 ・車いすでご鑑賞を希望されるお客さまは、事前にお問い合わせください。 ■チケット取り扱い YPAMチケットシステム (事前精算・電子チケット・要会員登録・「YPAM参加登録者」「一般」のみ取り扱い) Corichチケット! (当日現金精算・会員登録不要) [ADV/DOOR] YPAM Registrant ¥3,500 General ¥4,000 High school students or under ¥1,000 Patron Ticket* ¥8,000 *Support our theatre company while enjoying the show. Including the script as a special thank-you. ★Attention *Please reserve your ticket online. *All seats are unreserved, so you can choose any available seat when you arrive. *We do not admit preschool children. *You will need to show your ID for getting each discount. *For wheelchair-accessible seating, please contact us before making a reservation. ■Ticket agents YPAM Ticket System (An e-ticket system that requires cashless payment in advance. Only ”YPAM Registrant” and “Adult” are available.) Corich Ticket! (A reservation system where you pay (cash only) on the day of the performance.) |
| 公式/劇場サイト | ※正式な公演情報は公式サイトでご確認ください。 |
| タイムテーブル | 12/11 Thu. 19:30 12/12 Fri. 14:30★/19:30 12/13 Sat. 13:00/18:00★ 12/14 Sun. 13:00★/17:00 ★…アフタートークあり。 〖登壇者〗 12月12日(金)14:30 水上文さん(文筆家・批評家) 12月13日(土)18:00 北丸雄二さん(ジャーナリスト・作家) 12月14日(日)13:00 清水晶子さん(大学教員) 全席自由席 受付開始:開演45分前 開場:開演30分前 ★…post-show talk Reception opens at 45min before / Door opens at 30min before |
| 説明 | "―ことばを かえしてほしいんだって このときをずっと まっていたんだって" "Give the words back, they said, they said, Waited so long, till time has bled." 映像制作会社セイラムの”女性”社員5人が集められ、 「新たな視点のホラー映像企画」を提案するよう命じられた。 しかし、会議の開始時間になっても最後のひとりが現れない。 4人は仕方なく、和気藹々、空虚なミーティングを続けるが、 やがて不穏な気配が彼らを浸食し始める。 アーサー・ミラー作『るつぼ』を下敷きに、日常に潜む構造的暴力を抉り出す。 Inspired by Arthur Miller’s The Crucible, which captured the frenzy and injustice of the Salem witch trials in Massachusetts, this play unfolds in the meeting room of a video production company. Four “female” employees engage in cheerful yet claustrophobic conversations, gradually revealing the deeply rooted structures of patriarchy. Through their interactions, the piece sharply exposes the mechanisms of resurgent populism and the bleak spread of exclusionary ideologies in today’s world. |
| その他注意事項 | |
| スタッフ | 舞台監督|水澤桃花(箱馬研究所) 舞台美術|いとうすずらん 照明|中村仁(黒猿) 音響|北村萌 映像|島崎ややや 演出助手|坂本沙季 外から眺める人|中島梓織(いいへんじ) 宣伝美術|三崎了 宣伝イラスト|真下玉女 制作|月館森 当日運営(横浜公演)|藤井ちより(Quno・範宙遊泳) 当日運営(東京公演)|清水瑞希 ユニット制作メンバー|宇田萌人 撮影・編集|まがたま Cinema 企画制作・主催|果てとチーク 助成|アーツカウンシル東京【東京ライブ・ステージ応援助成】(東京公演) 公益財団法人セゾン文化財団 YPAMフリンジ2025参加公演(横浜公演) |
このときをずっと まっていたんだって"
"Give the words back, they said, they said,
Waited so long, till time has bled."
映像制作会社セイラムの”女性”社員...
もっと読む